wtorek, 29 czerwca 2021

Podsumowanie 21.06.2021-28.06.2021

Tym razem dzięki zabawom udało mi się zebrać szybciej do wpisu na blogu.

U Iwanny trwa zabawa Kartki wg mapki.


W tym miesiącu obowiązują takie wytyczne:


Kartka powstała na urodziny pewnej 7-latki. Mam nadzieję, że przypadnie jej do gustu – mimo mojej nieporadności i prostoty w wykonaniu.

Motyw deski jest, brązowe są deski czego może nie widać przez moją nieudolność fotograficzną. Ramki są, napis jest. Mam nadzieję, że prawidłowo zinterpretowałam mapkę.


W tym tygodniu udało mi się niewiele kupić J Do domu trafiła tylko jedna książka i to kupiona na licytacji na FB.


Przeczytałam:

- „Poezje” (Millay Edna St. Vincent) – Poezja smutna, ale piękna. Sama nie wiem czy to zasługa autorki czy tłumaczki. W każdym razie Dorota sprawiła, że z chęcią sięgałam po te wiersze. I jak w poprzednich tomikach, które tłumaczyła czuć atmosferę wierszy, nastroje autora.

- „W tańcu” (Harris Joanne) – krótkie opowiadania. Kilka udanych, kilka nudnych, jedno nie wnoszące nic do zbioru.

- „Maryla z Zielonego Wzgórza” (McCoy Sarah) – odkładałam książkę, bałam się z nią skonfrontować i wrócić na Zielone Wzgórze z inną autorką niż Lucy Maud Montgomery. Na szczęście moje obawy były nieuzasadnione. Ciekawe dopowiedzenie historii Maryli, Mateusza i Avonlea.

- „Kebabistan: Rzecz o polskim daniu narodowym” (Nowak Krystian) – reportaż o kebabie, ale przede wszystkim o ludziach, którzy tworzą miejsca z tym słynnym fast foodem. Wciągająca historia emigrantów i ich losów w naszym kraju. Warto przeczytać.

9 komentarzy:

  1. Cieszę się, że karteczka trafiła do mnie, jest bardzo fajna i ma wszystkie wytyczne. Gratuluję też przeczytanych książek.
    Pozdrawiam i dziękuję za udział w zabawie

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna karteczka, na pewno bardzo się spodoba.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedna książka to też fajnie, najważniejsze Kasiu że masz co czytać:) Karteczka jest pełna uroku więc na pewno dziewczynka będzie zadowolona. Przesyłam uściski!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię proste, czytelne formy, więc karteczka w moim guście. Zaciekawiłaś mnie tą ostatnią pozycją, choć na razie zakupowy limit książek mam wyczerpany:D
    Ściskam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Najbardziej zaintrygowała mnie książka o królowej soulu A. Franklin. Ostatnio czytam dużo biografii, a Aretha była fascynującą postacią, genialną piosenkarką. Na pewno warto przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. W prostocie siła - kartka jest piękna :-) Co prawda "Ania z Zielonego Wzgórza" nie należy do moich faworytek, ale historię Maryli chętnie poznam. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prosty, nie znaczy zły. Wręcz przeciwnie. Jak zwykle dziękuję za inspiracje książkowe.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi się Twoja kartka podoba :).

    Ooo, nie wiedziałam, że jest książka o Maryli i Mateuszu :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna kartka i książki ciekawe :) a ostatnio któraś stacja puszczała Anie - gdzieś mi ta książka już śmignęła będę miała na uwadze o i kebab zaciekawia :)
    pozdrawiam Kasiu

    OdpowiedzUsuń