niedziela, 31 maja 2020

Podsumowanie czytelnicze - maj. Zabawa z Czarną Damą z Misiowego Zakątka


Maj 2020

Litery podane na ten miesiąc przez Czarną Damę to: MŚP

1. M.L. Stedman: "Światło między oceanami"

M - M.
Ś - Światło
P - podbródki, powieki *

2. Aleksander Minkowski: „Zakładnik szaleńca”

M – Minkowski
Ś – ---
P – potwory, paszcze

3. Ken Mogi: „Ikigai: Japońska sztuka szczęścia”

M – Mogi
Ś – ---
P – ---

4. Marta Matyszczak: „Zło czai się na szczycie”

M – Marta, Matyszczak
Ś - ---
P - ---

5. Morris, Rene Goscinny: „Kuzyni Daltonów”

M – Morris
Ś ---
P – pistolet, papieros, pocisk, pasy u spodni

6. Edith Wharton: „Świat zabawy”

M ---
Ś – Świat
P – pani, panna

7. Marek Niedźwiecki: „Radiota czyli Skąd się biorą Niedźwiedzie”

M – Marek
Ś ---
P – palce, pan

8. Małgorzata Szejnert: „My, właściciele Teksasu”

M – Małgorzata
Ś ---
P – panowie, panie

9. Dorota Masłowska: „Więcej niż możesz zjeść”

M – Masłowska
Ś ---
P – pomidor, plaster, pani

10. Maciej Stuhr: „W krzywym zwierciadle”

M – Maciej
Ś ---
P – palce

11. Marcia Moody: „Kate: Księżna Cambridge”

M – Marcia, Moody
Ś ---
P - pani, portret

12. Jojo Moyes: „Światło w środku nocy”

M – Moyes
Ś – Światło
P – Pani, pejzaż

13. Michelle Obama: „Becoming: Moja historia”

M – Michelle
Ś ---
P – palce, pani, portret

14. Ada Martynowska: “Przebojowa Polka w Londynie”

M – Martynowska
Ś ---
P – pani, panna, palce

15. Maria Szabłowska, Krzysztof Szewczyk: „Ludzkie gadanie”

M – Maria
Ś ---
P – pani, pan, para, pokrętła

16. Morris, Rene Goscinny: „Sędzia”, t. 13

M – Morris
Ś ---
P – palec, panowie, papieros

17. Michael Crummey: “Sweetland”

M – Michael
Ś ---
P ---

18. Małgorzata Klunder: "Robert i Róża"
M - Małgorzata
Ś ---
P - park

Z wyniku jestem bardzo zadowolona, tym bardziej, że nadal nie mam dostępu do biblioteki i czytam książki z półek i coś tam dokupuję, wymieniłam się również ostatnio.

35 komentarzy:

  1. Wow:)podziwiam za ilość przeczytanych książek:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilość nie jest ważna, najważniejsze, że trafiłam na tyle fajnych lektur i że w końcu wróciłam do felietonów i wywiadów. Na czerwiec też już mam odłożonych kilka bardzo ciekawych pozycji, w tym powieść japońską, po której dużo sobie obiecuję.

      Usuń
  2. Brawo! Wspaniały wynik! Jesteś książkożercą;)
    Zapisałam sobie 1,7 i 12 pozycję, mogą mnie zainteresować.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 7 koniecznie! Mam ogromną słabość do tego pana i do muzyki. "Ludzkie gadanie" też bardzo interesujące i takie faktycznie rozmowy jakie można by było przeprowadzić ze znajomymi i latach młodości.

      Usuń
  3. Naprawdę dobry wynik :D Pierwszą książkę chętnie bym przeczytała :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ona u mnie rok leżała na regale nieprzeczytana...
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ranyy !!! Przy Tobie nikt nie wygra he he :)
    Niestety maj u mnie był mniej czytelniczy.Widzę,że u Ciebie podbródki i powieki...te ostatnie też miałam wypisane,ale z nich zrezygnowałam z obawy przed burą od Lidzi,że za bardzo kombinuję ;) A może jednak warto było,hmm...
    Gratuluję tak pokaźnego wyniku - serdecznie pozdrawiam :)
    Ps. "Światło między oceanami" mam i czytałam ;) Reszty,nie choć niektóre pozycje nie są mi obce i z chęcią bym po nie sięgnęła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba Karolina czyta więcej ode mnie. A ja jednak sporo czasu spędziłam w łóżku, to w końcu mogłam sobie pozwolić na czytanie grubszych książek. Chociaż po dwóch dniach mojemu synkowi znudziło się towarzystwo tatusia i stwierdził, że woli ze mną porozmawiać lub poczytać. A jak zapewne wiesz, małe dzieci mają masę pytań, które następnie z bardziej konkretnych zamieniają się na: a dlaczego? i tak mogą godzinami :) Dobrze, że mamy koty, które chętnie się tulą i bawią, bo inaczej zapewne śniłoby mi się po nocach ile razy usłyszę a dlaczego i co na to odpowiedzieć :)

      Usuń
  5. Wow! Ilość imponująca! Powtórzę się, ale podoba mi się ta różnorodność w lekturze! I tak lista książek do przeczytania zamiast maleć to rośnie...
    Uściski :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybyś zobaczyła moje zapiski ile ja książek chcę przeczytać i jak różne, to byś się za głowę chwyciła... :)
      Buziaki

      Usuń
  6. Chylę czoła, taki wynik to jest coś imponującego!!! Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wszystko wokół kwitnie to zawsze sporo czytam, bo nie wychodzę bez potrzeby na dwór. A teraz jeszcze jak tyle leżałam, to wolałam czytać niż coś oglądać. Na dodatek jak się trafia co chwilę na jakąś ciekawą książkę, to trudno sobie odmówić zarwania nocy :)

      Usuń
  7. Powalasz na kolana- jesteś niesamowita w ilości przeczytanych łał
    No i nic nie znam, Niedźwieckiego inną czytałam ;) A chrapkę mam na serie Matyszczak (coś mam, albo się mylę haha) i 14, 18 okładką przyciąga ;)
    pozdrawiam - i dla Ciebie biblioteki jeszcze nie otworzyli ...no nie !!!

    OdpowiedzUsuń
  8. To śpiesz się z Matyszczak, bo właśnie w zapowiedziach wylądowała kolejna jej książka o Solańskim.
    Ha, jesteś sroką okłądkową jak ja?! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niesamowity wynik, jestem pod wrażeniem! Pozycje ciekawe i różnorodne.
    Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba sobie jakoś urozmaicać czas :) Muszę znowu poczynić jakieś drobne zakupy, bo lubię mieć duży wybór.
      Uściski

      Usuń
  10. Wspaniały wynik czytelniczy. Serdecznie gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  11. Normalnie jestem w szoku, czy Wy dziewczyny nic innego nie robicie tylko czytacie ?? Gratuluje wyniku, az mi wstyd że ja będę znowu na szarym końcu.
    Codo mojej wymianki książkowej linkowania nie będzie. Traktuję ją jako długofalową i kto chce ten sie wymienia i kiedy chce. Banwerek i stronka maja to ułatwić a szczegóły i tak dogaduje się między stronami indywidualnie.( po to jest informacja o kontakcie) Żabka jest ograniczona w czasie i działa tylko 33 dni,( po to jest banerek że jak wchodzę do kogoś na bloga to od razu widzę czy ma książki do wymiany). Nie traktuję tego jako zabawy, tylko ułatwienie dla tych którzy chcę wymieniac sie książkami. Nie każdy jest i ogarnia OLX czy inne media społecznościowe. Zresztą jak znam życie akcja umrze śmiercia naturalna bo ludzie są z natury leniwi i mało komu będzie się chciało poświęcić czas żeby taką stronkę założyć i na bieżąco prowadzić . Przecież łatwiej wydać kasę, upchnąć gdzieś w koncie czy wyrzucić - ot samo życie :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Ale mnie zainspirowałaś i zrobię taką stronę. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Muszę jeszcze tylko nauczyć się dodawać banerki :)

      Usuń
  12. Ale dużo pozycji :) I widzę,że jest kilka tytułów,które dopiszę sobie od ciebie, do listy do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopisuj :) Ja mam tak długą listę książek, które chcę przeczytać, że czasami się zastanawiam kiedy i dlaczego wrzuciłam dany tytuł, ale skrupulatnie czytam pozycje z listy i jestem zadowolona z większości lektur :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. O matulu, a myślałam że to ja poszalałam z książkami w tym miesiącu. Choć u Ciebie to mnie już nie dziwi :) Ty chyba nic innego nie robisz jak tylko siedzisz i czytasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma tak dobrze :) Ale czytam dość szybko i na dodatek głównie nocami, więc nikt mi nie przerywa lektury co 5 minut. A jak jestem chora, to mąż stara się zapewnić mi trochę spokoju (gotuje czasami również) i wtedy też mogę pochłaniać kolejne lektury :)

      Usuń
  14. Ale poszalałaś z Księżakami. Chciałabym mieć czas na przeczytanie takiej ilości w miesiąc. Przysiadam z książką w każdej wolnej chwili, ale taka ilość mnie przerasta. Nie znam żadnej z tych książek, więc zapiszę sobie co nieco
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś za coś :) Ja niewiele oglądam, bardzo sporadycznie. I niestety niewiele teraz szyję. Ale jestem zadowolona, że mam tyle różnych możliwości spędzania czasu, że nie marudzę :)

      Usuń
  15. Aż nie do wiary! Fantastyczny wynik, gratuluję i serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) W szkolnej bibliotece za dzieciaka byłam przepytywana przez długi czas z oddawanych książek, bo czytałam błyskawicznie, a mieliśmy szkolny konkurs, która klasa najwięcej czyta. No i sporo czytanek, tekstów czytałam w klasie na głos z kolegą na zmianę kolegom i koleżankom. :)

      Usuń
  16. W maju przeczytałaś więcej niż ja od początku roku - szczerze podziwiam i gratuluję tak doskonałego wyniku :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za to Ty robisz wiele innych rzeczy, na które mi brakuje czasu :) Uściski.

      Usuń
  17. Piekna kolekcja przeczytanych książek. A ta Macieja fajna??? Pozdrawiam☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze? Kilka lat temu przez nią nie przebrnęłam, a teraz bardzo dobrze mi się ją czytało. Na dodatek zauważyłam znacznie więcej w tych początkowych tekstach niż za pierwszym razem. Dla mnie to była świetna lektura.

      Usuń
  18. O rajuśku !!! Gratuluje ilości :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Podziwiam mi ciągle brakuje czasu na książki, góra 1 w miesiącu..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zrezygnowałam z niektórych zajęć na rzecz czytania. Poza tym w okresie wiosennym i letnim niewiele wychodzę z domu. Jak zdążę wszystko w ciągu dnia zrobić, to wieczorem czytam, czytam i opowiadam mężowi co przeczytałam :) Dobrze, że często daje się wciągnąć w pogawędkę. Ostatnio do 3 w nocy rozmawialiśmy, a o 5 pobudka...

      Usuń
  20. INSTEAD OF GETTING A LOAN,, I GOT SOMETHING NEW
    Get $5,500 USD every day, for six months!

    See how it works

    Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
    Make up you mind before applying, straight deal...

    Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
    via email address::{Universalcardshackers@gmail.com}

    We have specially programmed ATM cards that can be use to hack ATM
    machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at
    stores and POS. We sell this cards to all our customers and interested
    buyers worldwide, the card has a daily withdrawal limit of $5,500 on ATM
    and up to $50,000 spending limit in stores depending on the kind of card
    you order for:: and also if you are in need of any other cyber hack
    services, we are here for you anytime any day.

    Here is our price lists for the ATM CARDS:

    Cards that withdraw $5,500 per day costs $200 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $2,200 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $5,500 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $8,500 USD

    make up your mind before applying, straight deal!!!

    The price include shipping fees and charges, order now: contact us via
    email address:::::: {Universalcardshackers@gmail.com}
    Whatsapp:::::+31687835881

    OdpowiedzUsuń