środa, 12 maja 2021

Podsumowanie 26.04.2021-09.05.2021

Tym razem nic nie zdążyłam ukończyć ze swoich malutkich prac, a to wszystko przez pogodę J Gdy było brzydko i padało, to uczyłam się i starałam ogarnąć przygotowania do siewu i sadzenia. Gdy pogoda się poprawiła, to nadrobiłam zaległości spacerowe i wyjazdowe na różne łąki itp.

Ten post będzie troszkę z podziękowaniami, troszkę z czytelnictwem i odrobinę z informacjami bieżącymi.

Po pierwsze bardzo chciałam podziękować Agatce z bloga https://robotkirecznenawesolo.blogspot.com/ za prezent:

 



Po drugie dzięki tej samej Agacie wzięłam udział w zabawie, która polega na wysłaniu książki do dziecka wskazanego przez osobę, która też już wysłała swoją paczkę w świat. Jakby ktoś chciał się dołączyć do zabawy, to zapraszam po adres kolejnego dziecka.

 

Po trzecie, jak wiecie, bez książek nie potrafię się obyć i przeczytałam:

- Marta Sztokfisz: „Chwile, których nie znamy: Opowieść o Marku Grechucie” – biografia wrażliwego artysty, który jest kojarzony przez pokolenia i starszych i młodszych. Książka troszkę dynamiczniej mogła być napisana.

- Tomasz Michniewicz: „Swoją drogą: Opowieść o trzech podróżach po inne życie” – jestem fanką reportaży pana Michniewicza. I tym razem się nie zawiodłam, chociaż to była całkowicie inna książka niż te, które znam.

- Helen Macdonald: „J jak jastrząb” – ciężka książka o oswajaniu smutku, żałoby i o pasji sokolniczej.

- Aleksandra i Piotr Stanisławscy: „Crazy Nauka: Fakt, nie mit: Obalamy naukowe mity” – sporo oczywistości, tematy niektóre potraktowane po macoszemu. Jednak i tak polecam lekturę dla ciekawych.

- Stephan Clarke: „Merde w Europie” – powieść, nie ukrywam, że nie rozbawiła mnie, a nawet znudziła. Gdyby skrócić ją o połowę, na pewno okazałaby się ciekawszą lekturą na jeden wieczór.

- Magdalena Trojanowska: „Slow Life z widokiem na Śnieżkę czyli Polna Zdrój” – kocham poznawać nowe miejsca, czytać o potrawach i to wszystko dostałam w tej książce. Co prawda kiszonki i mięsa przygotowywane nie w sposób klasyczny, to nie moja bajka, ale reszta wyglądała palce lizać!

 

Po czwarte ilość zakupów też nie powala, ale to dobrze, bo w maju jest dużo premier i trzeba z czegoś zrezygnować, żeby kupić coś innego:

Pozdrawiam serdecznie i życzę Wam ciepłych i pięknych dni.

29 komentarzy:

  1. Kasiu, gratuluję prezentu, słoiczki Agatki to już klasyka. Wynik czytelniczy jak zawsze super.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W słoiczkach były jeszcze słodycze i herbaty, ale zapomniałam je do zdjęć wyciągnąć, a później było za późno :)

      Usuń
  2. Gratuluję przesyłki od Agatki. Ilość książek jak zawsze powala , nadal podziwiam. Ale tak jak piszesz z czegoś trzeba zrezygnować. Ja postanowiłam ograniczyć zakupy do minimum i wykończyć moje szydełkowe UFOki póki co mi sie udaje , ale nie wiem jak długo wytrzymam :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powstrzymywanie się od kupowania, gdy ma się zaskórniaki jest trudne :) Hihi, na koniec miesiąca sobie odbiję, gdy odwiedzę księgarnię. Za to staram się nie kupować już za dużo przydasi, bo kartki i tak wolę minimalistyczne, a szyję teraz niewiele ozdób.
      Buziaki

      Usuń
  3. A wiesz, że dziś rano o Grechucie myślałam? Bo mi się skoro świt "Nie dokazuj" w głowie włączyło. Nawiasem mówiąc, jedna z moich ulubionych piosenek - i Grechuty i w ogóle. Mówisz, że "Merde w Europie" to... merde? Oby "Merde w Paryżu" nim nie było, bo mam zamiar przeczytać. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez lubię piosenki Grechuty, chociaż z polskich wykonawców to najbardziej Wodeckiego lubię słuchać.
      "Merde w Paryżu" wg mnie było lepsze, ale to pewnie kwestia gustu.
      Uściski

      Usuń
  4. Twoje czytelnictwo mnie zawstydza. Ja z racji choroby zakupów nie robiłam i ograniczam .Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Zakupów mniej pieniążki zostają :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi, ja robię głównie zakupy przez internet, więc szybko potrafię opróżnić portfel.
      Uściski

      Usuń
  5. Cieplejsze miesiące mają to do siebie, że angażują wysiłki i czas na co innego. Ale fajnie, że mimo to znajdujesz czas na książki. Mi brakuje tego. Na jaką majową premierę czekasz?
    Dobrej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na sporo, te wydają mi się najciekawsze:
      https://www.biblionetka.pl/book.aspx?id=595559 - już kupiłam
      https://www.biblionetka.pl/book.aspx?id=598115
      https://www.biblionetka.pl/book.aspx?id=598134
      https://www.biblionetka.pl/book.aspx?id=599458
      https://www.biblionetka.pl/book.aspx?id=598043
      https://www.biblionetka.pl/book.aspx?id=598273
      https://www.biblionetka.pl/book.aspx?id=596766
      https://www.biblionetka.pl/book.aspx?id=597450
      https://www.biblionetka.pl/book.aspx?id=599357
      https://www.biblionetka.pl/book.aspx?id=597870

      Buźka

      Usuń
  6. Jak zawsze sporo przeczytałaś :).

    Mam te same papiery :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że gramatura papieru jest taka a nie inna, ale jestem ogólnie z nich zadowolona.

      Usuń
  7. Jestem pod wrażeniem ilości książek które przeczytałaś! Brawo Ci za to👏👏👏
    Piękny prezent otrzymałaś, słoiczki da extra 😊🌞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że są piękne, a jeszcze na dodatek bardzo użyteczne :)

      Usuń
  8. Ja w tym miesiącu zakupów zrobiłam ogrom, trochę papierów do scrap-nie wiem po co mi tyle ale jak już kupowałam to wzięłam za jednym zamachem więcej. Może jakiś album powstanie-zobaczymy co czas pokaże. Dodatkowo ponad 100 mulin plus bobinki i nawijam i nawijam i końca nie widać haha. Jeszcze trochę mnie czeka zakupów bo muszę parę rzeczy do decoupage zakupić, ale później już nic nie zamówię haha.
    Fajne pozycje przeczytałaś, no i wiadomo w sporej ilości, ja maj jakoś bez książek chwilowo mam choć kryminał trzeba z półki sięgnąć. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, super, że zrobiłaś większe zakupy, bo to zawsze nastraja do tworzenia nowych rzeczy, a na książki też przyjdzie czas. Teraz wyczekuję, pewnie jak Ty, pięknej pogody, żeby w ogródku coś porobić.
      Buźka

      Usuń
  9. Śliczny prezent dostałaś Kasiu:) Książek przeczytałaś sporo (jak zawsze) a zakupy - czasem i drobiazg cieszy. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drobiazgi zawsze cieszą, bo z tego składa się nasza codzienność. Jednak w tamtym czasie to akurat słoiczki były numerem jeden :)
      Uściski Ewuniu

      Usuń
  10. Słoiczki dostałaś prześliczne, myślę, że będą śliczną ozdobą wielu pomieszczeń. A dobrą książkę zawszę warto mieć pod ręką. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że dobrą książkę zawsze warto mieć pod ręką, szkoda, że doba nie chce się wydłużyć, żebym mogła więcej czytać.

      Usuń
  11. Fajny prezent od Agaty dostałaś. Czytelniczo, jak zwykle wypadasz mistrzowsko, jejciu... ja w maju przeczytałam zaledwie parę stron, całe dnie spędzam w ogrodzie:)))
    Ściskam serdecznie i dużo słoneczka na weekend:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez ostatnie dwa tygodnie też niewiele czytałam. Hihi, ale nadrobię w czerwcu!

      Usuń
  12. Piękne te słoiczki od Agatki :)
    Książek sporo i różnorodna tematyka. O Grechucie mnie zaciekawiła. Ja w maju tylko do wyzwań czytam..ale jeszcze notatki nie zrobiłam.Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to ze wstydu powinnam się schować - zero tekstów na blogu, prace na ostatnią chwilę, zaległości w odpowiedziach...

      Usuń
  13. Piękne prezenty, to zawsze jest takie miłe jak się dostanie prezenty tak bez okazji:-))
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny prezent - czytaj bo jestem ciekawa jak wypadnie praga w twych oczach haha ja znam ją tylko z bazaru i stadionowych wypraw po ciuchy ;) Fajne przeczytane ostatnia zabrzmiała smacznie :) Oj to będzie szaleństwo zakupowe i bardzo dobrze hihi :)
    pozdrawiam cieplutko buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szaleństwo zakupowe to 10 nowych książek i ponieważ przesunęły się premiery na czerwiec, to całkowicie kupiłam inne tytuły niż planowałam :) Tak więc w czerwcu znowu zaszaleję!

      Usuń
  15. W koncu do Ciebie Kasiu zajrzałam, przepraszam ze tak rzadko to robie ale ciesze sie ze przesyłka dotarła cało i zdrowo a ilosc książek jak zawsze powala !!!:)

    OdpowiedzUsuń