wtorek, 2 marca 2021

Podsumowanie tygodnia 22.02-28.02.2021

To był rewelacyjny tydzień jeżeli chodzi o książki, spotkania, potrawy. Ale po kolei: w zeszłym tygodniu udało mi się pokazać na blogu tylko jedną ukończoną kartkę na zabawę u Iwanny. Za to poza blogowo działo się sporo. Miałam urodziny i pobiłam swój rekord w robieniu czegoś na ostatnią chwilę. Co prawda to nie powód do dumy (odkładanie czegoś), ale dumna jestem, że jednak zrobiłam dodatkowe potrawy tuż przed śniadaniem urodzinowym :) Co prawda potraw i tak było dużo i jedliśmy to dwa dni, ale pochwalę się, że dwie proste sałatki i szybki deserek oreo z przepisu http://nitkadesign.blogspot.com/2021/02/sodkie-deserki-chocolate-dream.html Moje deserki były mniejsze i nie ozdobione, bo był tort i 2 ciasta poza tym:


Dzień po urodzinach wybrałam się na spacer z koleżankami i przywiozłam do domu mnóstwo książek do przeczytania:


A kupiłam:

Przeczytałam:

1 Małgorzata Kondej-Szyszko: "Sześć córek" - starszy ojciec umiera zostawiając testament i córki, które wzajemnie w większości się nie znają. Co z tego wyniknie? Lektura ciekawa, lepiej się nie sugerować okładką.

2. Marcin Szumowski: "Wilczy gang i nowe historie Kazimierza Nóżki" - historie o przyrodzie, zwierzętach. Niesamowite towarzystwo leśniczych z Baligrodu gwarantują niesamowite opowieści i przygody.

3. Marta Kisiel: "Małe Licho i lato z diabłem" - trzecia część historii o Małym Lichu i Bożku. Autorka zadbała o zabawne przygody Bożka oraz o dziwną plejadę przyjaciół i mieszkańców.

4. Barbara Sęk" Uchylone drzwi" - druga część sagi Nowaków. Niestety do drugiej części mam jeszcze więcej uwag niż do pierwszej. Nie podoba mi się podejście takie do tematu rodzin patchworkowych i rozumiem, że każda jest inna, ale skoro opisujemy niby inteligentnych ludzi, to nie obrażajmy ich rozumu. A tutaj głupie zachowania, przemilczenia oraz zaniechania niektórych działań aż kłują w oczy. 

Pozdrawiam serdecznie i życzę Wam udanego kolejnego tygodnia!

35 komentarzy:

  1. Przede wszystkim Kasieńko przyjmij nieco spóźnione ale szczere życzenia urodzinowe. Zdrówka, miłości i radości z każdego dnia. No i samych ciekawych książek do przeczytania:) Mam nadzieję, że miałaś udane i miłe urodziny bo smaczne były na pewno. Dobrego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu :) Urodziny były bardzo udane. Hihi, synuś chciał z tej okazji dostać prezent i było dużo z tego powodu śmiechu :)
      Buziaki

      Usuń
  2. Kochana, wszystkiego co najlepsze. Niech Twoje życie wypełnia twórcze działanie, książki i radość z drobiazgów, na które składa się codzienność.
    Ja wypatrzyłam kolejną książkę dla siebie na następne zamówienie w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za życzenia :)
      Jestem ciekawa co sobie za książkę upatrzyłaś
      Uściski

      Usuń
  3. Przede wszystkim wszystkiego najlepszego, spóźnione ale szczere życzenia😘
    Ja zauważyłam, że jak robię cos na ostatnią chwilę to wychodzi mi najlepiej:)
    zazdroszcze Ci czasu na książki jak Ty to robisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia :)
      Czytam nocą, a że jestem połączeniem sowy ze skowronkiem, to nie jest to dla mnie problematyczne. Poza tym zrezygnowałam wiele lat temu z oglądania tv. Czasem wieczorem sobie obejrzę jakiś serial na netflixie i tyle. Głównie jednak wolę spędzić czas na czytaniu.
      Buziaki

      Usuń
  4. Kasieńko, przyjmij i ode mnie najserdeczniejsze życzenia urodzinowe. Deserek wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Faktycznie deser szybki i smaczny. Buziaki

      Usuń
  5. Kasiu wszystkiego dobrego niech się spełnią wszystkie Twe marzenia :) łał ale stosik pokaźny będzie co czytać no i masz juą 1 cz Bieszczad pozazdroszczę bo gang był świetny :) Pozdrawiam serdecznie i buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko bardzo dziękuję za życzenia. Bieszczady chwilę u mnie poczekają na półce, bo teraz czytam kryminał, a później mam w planach inną powieść.
      Uściski Beatko

      Usuń
  6. Kasiu i ode mnie najlepsze życzenia urodzinowe! Dużo zdrowia, miłości, szczęścia, spełnienia marzeń i wszelkiej pomyślności każdego dnia!!! Cieszę się, że tak fajnie minął Tobie tydzień :).
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko bardzo dziękuję za życzenia :) Buziaczki

      Usuń
  7. Droga Kasiu - przede wszystkim - wszystkiego najlepszego z okazji urodzin - zdrowia, spełnienia, miłości i dobrej energii wokół :*** Imponujący stosik, a raczej góra książek do przeczytania... zaciekawił mnie tytuł "Ziemia nie do życia" Serdeczne urodzinowe uściski i buziaczki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu za życzenia :)
      Książkę Ziemia nie do życia pożyczyła mi koleżanka mówiąc: koniecznie przeczytaj, to jest książka ciekawa i otwierająca na dyskusje. Zobaczymy :)

      Usuń
  8. Kasieńko przede wszystkim wszystkiego najlepszego, spełnienia marzeń i dużo zdrówka i twórczego zapału. Imponująca ilość książek, a deserek mniam, mniam apetycznie wygląda:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko za życzenia. Faktycznie u mnie książek zawsze dostatek, a i desery się znajdą, a ten dzięki Anitce będę robić częściej.
      Uściski

      Usuń
  9. Wszystkiego najpiękniejszego w życiu, u mnie nieustannie walka książki czy podziałać twórczo, a kupka książek rośnie. Ciekawa jestem tej książki Kalicińskiej. pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkiego najpiękniejszego w życiu, u mnie nieustannie walka książki czy podziałać twórczo, a kupka książek rośnie. Ciekawa jestem tej książki Kalicińskiej. pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tej walki nie ma, bo na szycie wieczorem czy w nocy jestem zbyt słabo widząca. A litery bez problemu widzę.
      Dziękuję za życzenia, buźka

      Usuń
  11. Wszystkiego najlepszego, Kasiu. Dużo zdrowia, szczęścia, przeczytanych książek oraz wykonanych prac plastycznych.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Dołączam się do życzeń urodzinowych - dużo zdrowia i radości z tworzenia. Wszystkiego najlepszego!
    Deser wygląda apetycznie!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin:-)) W obecnych czasach to zdrowie najważniejsze, ale życzę Ci też spełnienia marzeń oraz góry nowych książek do czytania:-))
    Cieszę się, że mogłam służyć inspiracją na deserki:-)))
    Pozdrawiam serdecznie:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję za inspirację i życzenia. Pozdrawiam ciepło

      Usuń
  14. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzi :-). Lubię takie szybkie desery :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Takie desery są najlepsze, tym bardziej, że nie trzeba żadnych wymyślnych składników.

      Usuń
  15. Wszystkiego najlepszego, radości szczęścia moc...

    Sosik książek jak zawsze imponujący. Co do sielskich opowiadań i takowej literatury w ogólności, to też rzadko po nią sięgam i też się dziwię, że mnie tak wciągnęła - widać tego było mi teraz potrzeba. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś nie potrafię żyć bez stosików książkowych :)
      Buziaki

      Usuń
  16. Ale łupy - jak mi brakuje czasu na czytanie :/ podziwiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie "łupy" poprawiają nastrój, nawet gdy nie ma się zbyt dużo czasu na czytanie. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  17. I ode mnie przyjmij najlepsze życzenia. Niech takie udane urodziny trwają jak najdłużej! Zapas książek do przeczytania imponujący. Serdeczności dla Ciebie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alinko :) Hehe, zapasy poczynione na wiosnę, gdy będę wychodzić na bardzo krótko na podwórko i na pole. Wtedy mam więcej czasu na czytanie, bo synek zajmuje się zabawą w piaskownicy, basenie itp. a ja mam możliwość w ciągu dnia poczytać :)
      Buziaki

      Usuń
  18. Spoznione wszystkiego dobrego! Sto lat w zdrowiu, szczesciu pomyslnosci!!! Ale ksiazek przytargalas :) ja ostatnio kupilam nastepna Cherezinska z serii Odradzone krolestwo. Ale bedzie czytanie. Juz nie mowie o innych ksiazkach ktore na mnie czekaja. Kiedy ja to wszystko przeczytam? Glowa mala.

    OdpowiedzUsuń